O πίνακας είναι της ζωγράφου Μαρίας Καζάζη

Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010




ΛΗΘΑΡΓΟΣ

Δαγκωμένο το μήλο από την ασχήμια ,
ήταν σαν ένας κόκκινος φαγωμένος ήλιος.
Χιλιάδες οι πληγωμένοι αγγέλοι ,
συλλαβές στα ανάλαφρα όνειρα της νύχτας.
Φίλησε στην ρίζα το αίμα
και δέχτηκε να γίνει
κόκκινη πικραναστημένη παπαρούνα.
Και τότε άρχισε να μετράει
τους λιποτάχτες στα βήματα του ήλιου
ένα,δυο ,τρία ...άπειρο
και ήταν μυριάδες οι νικημένοι της μοίρας.
Ομίχλη ήταν τα σπλάχνα του λήθαργου
που μας υπόσχονταν φτερά .

Πού πας άνθρωπέ μου; Πού πάμε;
Ποιός θα μας πει;
Ξεχάστηκαν τα πουλιά
στο γαλανό τους μεθύσι....

Βάσω Μπρατάκη

Από την ποιητική συλλογή μου
" ΤΑ ΕΡΩΤΙΚΑ -ΔΟΚΙΜΕΣ "
( γραμμένο το 1981 )


LETHARGY


The apple
bitten by ugliness
looked like a red weathered sun.
Thousands of hurt angels
like syllables in night' s
lightsome dreams.
He kissed the blood in its root
and agreed to become
a red bitterly rised poppy.
And then he started counting
the defectors on sun's footsteps
one, two, three...infinite
and destiny's defeated
came in myriads.
The bowels of lethargy
were a fog
promising us wings.


Where are you heading for, my friend?
Where are we heading for?
who will let us know?
the birds got drifted away
in their blue intoxication...

Vaso Brataki

Η ποιητική απόδοση στα αγγλικά
έγινε από την Χάρις Παρασκευοπούλου
Translated By Xaris Paraskevopoulou

13 σχόλια:

  1. Πολύ όμορφο κορίτσι μου.Πέρασα να πω ένα γειά και καλή εβδομάδα για άυριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. αγαπημένο και υπέροχο...
    Where are you heading for, my friend?
    Where are we heading for?
    πολύ μου άρεσε αυτή η απόδοση από την Χάρις... χρειάζεται μεγάλο ταλέντο η απόδοση σε μια άλλη γλώσσα... εύγε και στις δυο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ...μυριάδες οι νικημένοι της μοίρας.
    πολύ πικρή αλήθεια Βάσω μου.
    Καλή σου βδομάδα.
    filos ton Maasai

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Francisco Araújo Netto

    thank you very much
    greetings from greece

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αχτίδα μου χαρά μου που σε βλέπω και συγνώμη που απαντώ καθυστερημένα ...
    να ΄σαι καλά φίλη μου...

    Καλή σου νύχτα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Νημερτή μου

    τα λόγια σου με ενθαρρύνουν να προχωρήσω σε μια καινούργια παρουσίαση της δουλειάς μου με την βοήθεια βέβαια και της Χάρις...

    Ευχές για ένα υπέροχο βράδυ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. file ton maasai

    πικρή αλλά δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια φίλε μου και αντί να λιγοστεύουν φοβάμαι ότι συνεχώς θα πληθαίνουν...
    Οι λαοί για μια ακόμα φορά οδεύουν προς την εξαθλίωση και την φτώχεια (μην ξεχνάμε ότι η ιστορία συνεχώς επαναλαμβάνεται) και οι άνθρωποι δυστυχώς κοιμούνται ακόμα στην αγκαλιά του λήθαργου...
    Πού πάμε ;
    ποιός θα μας πει;

    Χαρά μου φίλε να σε βλέπω στο σπιτικό μου ...

    Να περάσεις ένα όμορφο βράδυ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ♥♥ Olá, amiga!
    Voltei para rever seu blog.
    Gosto da sua poesia... consigo entendê-la com a ajuda de um tradutor.
    Bom fim de semana!♥
    Beijinhos.
    ♥♥ Itabira
    Brasil ♥♥
    ✿ܓܓ✿Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ✿ܓܓ✿

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ!!!!
    ΠΕΡΑΣΑ ΝΑ ΕΥΧΗΘΩ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΩ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΠΟΥ ΣΟΥ ΧΑΡΙΣΕ Ο ΘΕΟΣ!

    ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙΣ ΛΙΓΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟ ΧΡΟΝΟ ΣΟΥ ΣΕ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΤΕΛΙΤΣΑ!ΑΝ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙΣ ΝΑ ΑΦΗΣΩ ΜΙΑ ΛΥΣΗ ΣΕ ΟΣΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ!ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΟΥ ΠΑΜΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΑΥΤΟ!
    ΑΠΟ ΜΙΚΡΟ,ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΡΕΛΟ ΘΑ ΜΑΘΕΙΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ!
    ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΣΟΥ ΣΤΕΛΝΩ ΝΑ ΚΡΥΒΕΙ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΑΛΗΘΕΙΑ!ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!


    http://h-agaph-panta-elpizei.blogspot.com/2010/10/blog-post_03.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Magia da Inês

    Hi thank you for visiting my blog.
    greetings from greece

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. SΚΡΟΥΤΖΑΚΟ
    καλό μήνα και σε εσένα ...πάντα ευγενικό και καλωσυνάτο το πέρασμα σου !
    να ΄σαι καλά φίλε μου ...

    Την καλησπέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητή μου τελίτσα

    Αφού σε καλωσορίσω πρώτα στο σπιτικό μου, θέλω να σε ευχαριστήσω για το κείμενο που μου πρότεινες να διαβάσω ...
    δεν σου το κρύβω ότι το διάβασα και μάλιστα με μεγάλη προσοχή ...
    Συμφωνώ απόλυτα στο ότι φταίμε όλοι μας ...διαφωνώ όμως στο ότι μονάχα η προσευχή μπορεί να μας σώσει ...
    μην τα ρίχνουμε όλα στον θεό αλλά και μην τα περιμένουμε όλα από τον θεό ...

    Να περάσεις ένα όμορφο απόγευμα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις