O πίνακας είναι της ζωγράφου Μαρίας Καζάζη

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2009

ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΤΙΜΩΡΟΙ

(Όσο θα υπάρχει λαός θα υπάρχουν τύραννοι
και όσο θα υπάρχει δίκιο θα υπάρχουν και τιμωροί.)

Είπα ήρθαν οι τιμωροί
δεν μ'άκουσες...
Ακούσαμε τον πνιγμένο καλπασμό,
των ιδρωμένων αλόγων τους,
μέσα στην χτυπημένη νύχτα.
Είπες πως είναι ο ψίθυρος του ανέμου
μέσα στα ακρωτηριασμένα αγάλματα,
στον μεγάλο κήπο,
με τον αδικοκρεμασμένο που φεύγει έχοντας,
στο παγωμένο βλέμα, τον σπαραγμό των άστρων....

Ήρθαν οι τιμωροί και το είδες,
στην ζέστη ανάσα που ανέβαινε,
από τα καμμένα συντρίμμια του σπιτιού σου,
Ήρθαν οι τιμωροί και το είδες,
στο ματωμένο μαχαίρι,
που ήταν μπιγμένο στην καρδιά του παιδιού σου.....

Βάσω Μπρατάκη
(γραμμένο το καλοκαίρι του1981)

22 σχόλια:

  1. Εξαιρετικές οι λέξεις σου.
    Πραγματικά έτσι νιωθω καθε φορα που σε διαβαζω.
    Γεμίζω..

    Καλησπέρα Βάσω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαρία
    Ευχαριστώ για την συνεχή παρουσία σου κοντά μου και για τα καλά σου λόγια...
    Με βοήθησες να αποφασίσω να μοιραστώ μερικά από τα ποιήματα εκείνου του βιβλίου με όλους τους φίλους που βρήκα εδώ μέσα...
    Καλή σου νύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυνατό …
    είναι ή πρώτη λέξη που μου έρχεται στην σκέψη διαβάζοντας το ποίημα σου.
    Λέξεις – εικόνες με ασυγκράτητη ροή.

    την καλημέρα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάντα κάποιοι τιμωροί θα σφάζουν τις καρδιές μας...
    Πάντα ιδρωμένα άλογα θα καλπάζουν γύρω απ' το λυγμό μας...

    Καλημέρα Ποιήτρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για μία ακόμη φορά διακρίνω ότι εκείνο το καλοκαίρι του 1981 θα πρέπει να ήταν από τα πλέον διμιουργικά για σένα Βάσω μου, με ότι αυτό συνεπάγεται!Συνέχισε έτσι...

    Την καλησπέρα μου σ'αφήνω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απίστευτα επίκαιρο ποίημα. Αν δεν ανέφερες την ημερομηνία γραφής του θα έλεγα πως ήταν σημερινό. Τελικά η ποίηση "αντέχει" όταν ακόμα και πολύ προσωπική εκφράζει διαχρονικές αγωνίες και αλήθειες.

    Καλημέρα Βάσω μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Acer-v
    σε καλωσορίζω στην γωνιά μου!Ελπίζω να μείνεις!
    Θα επισκευτώ και εγώ το ιστολόγιο σου...
    Το είδα και το βρίσκω πολύ ενδιαφέρων!
    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Προμηθέα δεσμώτη

    Είναι όπως τα λες!
    Μια γλυκιά καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Aenae
    Χαίρομαι που και πάλι έτρεξες κοντά μου,για να μοιραστείς τους στοχασμούς μου...
    Για σένα Κωνσταντίνε όλα εκείνα τα ποιήματα ,για να δεις...πόσο μοιάζουν οι χτύποι της καρδιάς των ανθρώπων...που πάντα θα ψάχνουν προς τα μέσα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητή μου pandora
    όλες οι εποχές είναι δυστυχώς το ίδιο...
    μόνο που εμείς κοιμόμαστε ή έχουμε ξυπνήσει...
    Μα πάντα θα υπάρχει ένα ποίημα,το δικό μου ...το δικό σου...ή κάποιου άλλου...που θα μας ξυπνάει!
    συγνώμη για την απουσία μου ,σε παρακολουθώ μόνο που εξαιτείας παραπάνω τρεξίματος αυτή την εβδομάδα δεν άφησα σχόλια...
    Μια γλυκιά καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θα μαι κι εγώ εδω...
    Μου αρέσει..

    Τα φιλιά μου
    κι ευχαριστίες για τα λόγια σου που ημέρεψαν την αγριεμένη μου ψυχή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τόνια
    Πέρνα όποτε θέλεις και όποτε μπορείς...
    Εγώ θα σε επισκέπτομαι πάντως ακόμα και αργοπορώντας και τρέχοντας γιατί οι άνθρωποι έχουμε ανάγκη τους ανθρώπους...αλλά και γιατι μου αρέσει ο τρόπος που γράφεις!
    Άγγελε μου σήκωσε τα φτερά σου στην ανάγκη κάρφωσε τα ακόμα και με καρφιά και κάποια στιγμή θα ανακαλύψεις ότι δεν τα έχουν ανάγκη,σίγουρα θα υπάρχουν άνθρωποι που σε
    χρειάζονται και σίγουρα μια από αυτούς θα είναι και η μάνα σου...
    Καλό σου απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. θέλω να σε συγχαρώ για τα εργα σου, ακομη και για τα πιηματα σου εχουν μεσα πολλα λόγια ψυχης... πολλη σημασία...


    μπραβο απο μένα...

    φιλουθκια πολλα απο Κύπρο και τα λέμε παλι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Zinaa Kapa
    Σε καλοσωρίζω στην γωνιά μου!
    Ελπίζω να μείνεις...
    χαίρομαι όταν έρχονται καινούργιοι φίλοι...
    Μια γλυκιά καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολυ εντυπωσιαστηκα απο το site σου... υπεροχο...οι πινακες σου φανταστικοι...οι στιχοι σου αγγιγμα ψυχης...Συγχαρητηρια κι απο μενα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Χαιρετισμους απο τη φιλη μου zinaa kapa απο την ομορφη Λεμεσο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Φεγγαρόλουστη
    Καλώς ήρθες!Χαίρομαι όταν έρχονται καινούργιοι φίλοι...Τα ιστολόγια είναι για να μοιραζόμαστε σκέψεις και συναισθήματα...
    καληνύχτα και στις δύο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Η τελευταία φράση..μου έκοψε την ανάσα..Καλό βράδυ σου εύχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Carpe diem
    Λυπάμαι που σου έκοψα την ανάσα,το πιστεύω γιατί έχω καταλάβει πόσο τρυφερή μάνα είσαι...
    και εγώ το ίδιο ένιωσα όταν το έγραψα και ας μην είχα παιδιά...νομίζω ότι είναι ο χειρότερος εφιάλτης που μπορεί να ζήσει ένας άνθρωπος...Αυτό όμως το κάνει να είναι και ο πιο δυνατός στίχος του ποιήματος μου!
    καλή σου νύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ο καλπασμός ακούγεται σε κάθε λέξη τους,είτε ειπωμένη είτε κρυφή.Κι όμως,αφού κάψουν ότι προσφέρθηκε για φωτιά,τους πειράζει ο θόρυβος,θέλουν ησυχία,ησυχία και γαλήνη...κουράζει πολύ το "επί πτωμάτων".
    Οι στίχοι σας περνούν απ'τους τοίχους μας σαν διαφάνειες που δείχνουν κοινές πληγές.Δυνατοί,όπως οι πληγές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Severedgarden
    Σε καλωσορίζω στην γωνιά μου...
    Με τιμά η δύναμη που αποδίδεις στους στίχους μου...
    Ελπίζω να ξαναπεράσεις ...
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Τα λόγια είναι περιττά!οταν βλέπει η διαβάζει κάποιος ένα αριστούργημα!!ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ! Υ.Γ.(Απο εσένα Βάσω μου,την Μαρία και κάποιων επίσης,εξίσου αξιόλογων ατόμων,τόλμησα κι εγω δειλά δειλά και απο παρόρμηση των παιδιών μου άρχησα να γράφω,για ένα πολυαγαπημένο μου πρόσωπο, που δεν γνώρησα ποτέ την "μητέρα" μου!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις