O πίνακας είναι της ζωγράφου Μαρίας Καζάζη

Τετάρτη 15 Ιουλίου 2009

(Έργο της Βάσως Μπρατάκη ''Το ερημοκλήσι '' )
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΗ

Η γη αυτή είναι δική μου και δική σου.
Η γη αυτή είναι δική μας.
Οι καρποί της ιδρώνουν κάτω από τον ήλιο,
καρποί γυμνοί γεμάτοι από ζέστα και χνούδια,
μωρά βυζιάρικα στην αγκαλιά του ανέμου,
μωρά που βιάζονται να φτάσουν στην ωρίμανση,
κρατώντας αγκαλιές,το κόκκινο και το πορτοκαλένιο,
την μυρωδιά του ανέμου και της θάλασσας
.
Η γη αυτή είναι δική μου και δική σου.
Η γη αυτή είναι δική μας.
Mια ατέλειωτη σειρά από αμπέλια και ελαιώνες,
γέρικη γκρίζα καρδιά χωμένη βαθειά,
μέσα στην καρδιά του ξύλου και ύστερα,
καρποί που μαυρίζουν ολοένα κάτω από τον ήλιο.


Η γη αυτή είναι δική μου και δική σου.
Η γη αυτή είναι δική μας.
Μια βουβή προσευχή τα ρημαγμένα ξωκλήσια της.
και τα πέτρινα αγόρια προσμένουν,
σε σκοτεινούς αρχαίους τάφους,
μην έχοντας την δύναμη,
να σπάσουν την πέτρινη σιωπή τους,
τα χέρια που θα σηκώσουν το βάρος τους,
χαρίζοντας τους μια μέρα στον ήλιο.


Η γη αυτή είναι δική μου και δική σου.
Η γη αυτή είναι η πατρίδα μας.
Κορμί καμωμένο από λεβεντειά ,κρασί και ήλιο.

Βάσω Μπρατάκη

Από την ποιητική συλλογή μου
''ΤΑ ΕΡΩΤΙΚΑ- ΔΟΚΙΜΕΣ''
Γράφτηκε το 1983

23 σχόλια:

  1. Πέρασα για μια καλησπέρα,για να μην νομίζεις ότι σε ξεχνώ ,καλή μου φίλη.Υπεροχοι στίχοι,αληθινοί,γιομάτοι απο αρώματα...μπράβο σου!! Ετσι είναι αυτο το χώμα είναι δικό τους και δικο Μας ....γλυκό φιλί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μια βουβή προσευχή τα ρημαγμένα ξωκλήσια της.
    και τα πέτρινα αγόρια προσμένουν,
    σε σκοτεινούς αρχαίους τάφους,
    μην έχοντας την δύναμη,
    να σπάσουν την πέτρινη σιωπή τους,

    στίχοι που έχουν το σφρίγος της άνοιξης..
    στίχοι που σέβονται το παρελθόν των στίχων..
    Έλλάδας στίχοι...
    από ποίηση μεστή..
    χαίρε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μια βουβή προσευχή τα ρημαγμένα ξωκλήσια της.
    και τα πέτρινα αγόρια προσμένουν,
    σε σκοτεινούς αρχαίους τάφους,
    μην έχοντας την δύναμη,
    να σπάσουν την πέτρινη σιωπή τους,

    στίχοι που έχουν το σφρίγος της άνοιξης..
    στίχοι που σέβονται το παρελθόν των στίχων..
    Έλλάδας στίχοι...
    από ποίηση μεστή..
    χαίρε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. mar9659
    Ούτε εγώ σε ξέχασα φίλη μου αλλά έλειπα ταξίδι γι'αυτό και χάθηκα...
    ένα μικρό ταξίδι στο εχθές...στην πόλη που άφησα πίσω... πριν έρθω στην Μακεδονία...
    Ευχαριστώ για την φιλία σου...
    Να περνάς καλά και οι μέρες σου να είναι γεμάτες με αρώματα και εικόνες του καλοκαιριού...
    Θα περάσω και εγώ σύντομα από το σπιτικό σου...
    καλό σου απόγευμα!
    Πολλά φιλιά και από εμένα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. s
    καλωσόρισες στο σπιτικό μου και ελπίζω να ξαναπεράσεις...εγώ πάντα θα έχω μια θέση για όλους...τους οδηπόρους του διαδικτύου....
    ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια...
    Αυτό το καλοκαίρι οι μέρες σου να είναι γεμάτες από τις ομορφιές της πατρίδας μας...
    Καλό σου απόγευμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στρατή Παρέλη
    καλωσόρισες στο σπιτικό μου ... θα έχω πάντα μια θέση για όλους ...τους φίλους της ποίησης...
    πέρασα και εγώ από τα ιστολόγια σου και τα βρήκα πολύ ενδιαφέροντα...
    οι μέρες σου να είναι γεμάτες από τα χρώματα και τα αρώματα της πατρίδας μας...
    καλό σου απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Νερά να τρέχουν
    και γιοφύρια
    που γυναίκας άρωμα
    για θεμέλιο κρατούν
    πέτρα και χώμα
    και πρόσωπα σημαδεμένα
    από του ήλιου το φιλί
    σκύβω και στις χούφτες βαστώ
    γης μυρωδιά
    και του ουρανού τάζω
    σαν αποδημήσω
    στο στέρνo μιας τέτοιας γης
    του ακέριου χρόνου τον πόθο
    να γητεύγω...

    Φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τιμή μου γητεύτρα ...των λέξεων
    τα ποιήματα που μου αφήνεις κάθε φορά που έρχεσαι στο σπιτικό μου...
    υπέροχο όπως πάντα!!

    στο ποίημα με ποίημα του αξίζει να απαντήσω...

    Αυτά τα χωματένια χέρια
    και αυτά τα όμορφα κορμιά,
    τα κορμιά που μυρίζουν ιδρωμένο χώμα,
    είναι οι κόρες και οι καρποί της γης μου,
    ρίζες που προχωρούν ως το αύριο,
    χαράζοντας καινούργιες μέρες,
    τα παιδιά που θα ξυπνήσουν κάποια μέρα,
    βαθειά σε μυστικές του κόσμου μήτρες.


    Αυτά τα χωματένια χέρια
    και αυτά τα όμορφα κορμιά,
    τα κορμιά που μυρίζουν γινομένο καρπό,
    είναι οι κόρες και οι καρποί της γης μου,
    ηλιοκαμένες μάνες και κόρες,
    έτσι καθώς καρπίζουν κάτω από τον ήλιο.
    Βάσω

    Μια γλυκιά καλημέρα!
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η γη αυτή
    καταχτήθηκε απ' το βλέμμα μου
    και το βλέμμα σου
    την άνθισε
    και εγένετο φως
    και φωλιά μας μαζί...

    Καλή σου Μέρα, Φίλη!
    Με φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και καθώς διασχίζω τίς βουνοπλαγιές μέ τα ανθισμένα περιβόλια,ξωκλήσι βλέπω κάτασπρο καί ένα κερί ανάβω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Λοιπόν, άκου τώρα ιδέα που μου ήρθε...

    Όταν με το καλό οι δρόμοι μας συγκλίνουν, μόνο με ποίηση να μιλάμε και να γράφουμε. Και σε έναν τέτοιο άτεχνο αγώνα όποιος θέλει να λάβει μέρος, με κρασί και καπνό και λέξεις να παίξουμε...

    Λοιπόν;
    Τι λέτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Λίτσα
    Τιμή μου άνθρωποι που ταξιδεύω με τους στίχους τους να μου αφήνουν σαν δώρο καρδιάς ...αγκαλιές από αυτούς... στο τραπέζι της καρδιάς...
    Ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο σου εύχομαι με τις χαρές του καλοκαιριού...και με υπέροχες νύχτες εκεί κάτω από την Ακρόπολη...
    καλή σου μέρα!
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. elis pandora
    χαίρομαι φίλη μου που σε βλέπω στο σπιτικό μου...αν και καθόλου θρήσκεια ...πάντα με μάγευε η εικόνα από τα ξωκλήσια...
    σαν μια μετέωρη προσευχή ...μεταξύ ουρανού και γης...ίσως αγγίζοντας το μεγαλείο ενός βουνού να νιώθω το φθαρτό της ύπαρξης μας ...αλλά και πόσο μικροί είμαστε απέναντι στο μεγαλείο του κόσμου που μας περικλείει...
    πόσοι ομορφιά γύρω μας...αχ και πόσο σπάνια την βλέπουμε...
    Ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο σου εύχομαι γεμάτο από τις ομορφιές του καλοκαιριού αλλά και της πατρίδας μας...
    καλή σου μέρα και φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Χάρις
    στο καλό κρασί ...στις ανοιχτές καρδιές...και ειδικά σε ανθρώπους που μιλάν με την γλώσσα της ποίησης ποτέ δεν λέω όχι...
    Μόνο που θαρρώ σε έναν αγώνα στίχου μαζί σου...ότι σίγουρα θα χάσω...
    Δεν πειράζει ποτέ δεν ξέρεις...
    αρκεί η προσπάθεια...
    να γράψω με χρώματα...
    ή να ζωγραφίσω με λέξεις;
    Εγώ είμαι μέσα...
    και περιμένω...

    καλημέρα!
    και καλό Σαββατοκύριακο!
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Οι στίχοι σου υμνούν την ελληνική γη, από την αρχαιότητα έως σήμερα!
    Χαίρομαι που σε γνώρισα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. να προσπαθήσω ποιητικά να σου πω όσα νοιώθω διαβάζοντάς σε, δεν το μπορώ, όμως μπορώ να σου πω ένα μεγάλο ευχαριστώ!!!
    Δροσερό Σαββατοκύριακο να περάσεις.
    filos ton Maasai

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Lorelei Am rhein
    Η χαρά δική μου φίλη μου που σου΄αρέσαν οι στίχοι μου...
    ένα πέρασμα από το προφίλ σου και τα ιστολόγια σου μου έδειξε ότι είμαστε δύο Δίδυμοι με τα ίδια ενδιαφέροντα...
    Όμορφο έστω και διαδικτυακά να γνωρίζεις ανθρώπους που ψάχνουν την ομορφιά ...στα ίδια πράγματα...
    θα έχω πάντα μια θέση στο σπιτικό μου φυλαγμένη για σένα...
    Μια γλυκιά καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. file ton maasai
    φίλε μου δεν είναι απαραίτητο να μου μιλήσεις με την γλώσσα της ποίησης...
    εσύ μου μιλάς με την γλώσσα της καρδιάς και πίστεψε το είναι το ίδιο όμορφη...
    Για αυτό και εγώ σε ευχαριστώ πολύ...
    όμορφα να περνάς!
    μια γλυκιά καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Mπράβο κοπέλα μου με άγγιξες.
    Απορώ τι βρίσκει στην ιστοσελίδα μου
    ένα τεράστιο ταλέντο με αγνή ψυχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Φίλε μου Αθηναίε
    θα ήθελα πρώτα από όλα να σε ευχαριστήσω για τα καλά σου λόγια γιατί με τιμούν ιδιαιτέρως όπως και για την ευγενικη χειρονομία σου να αναρτήσεις το ποίημα μου στο ιστολόγιο σου.
    Όσο για την απορία σου σχετικά με το τι βρίσκω στο ιστολόγιο σου,θέλω να ξέρεις φίλε μου ότι και εγώ βρήκα πάρα πολλές ενδιαφέρουσες αναρτήσεις σχετικά με τα προβλήματα της σημερινής Αθήνας αλλά και γενικότερα της ελληνικής κοινωνίας
    Υπήρξα και εγώ κάτοικος της Αθήνας για 18 χρόνια αλλά και τώρα σαν κάτοικος μιας άλλης πόλης δεν παύω να βλέπω και εγώ τις ασχήμιες αυτού του τσίρκου που λέγεται πολιτική στην Ελλάδα...
    Νομίζω ότι μας βοηθάς να δούμε αρκετά προβλήματα που ίσως κάποτε να τα λύσουμε...
    και πάλι σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια...
    καλό σου απόγευμα

    Υ.Γ.Άφησα σχόλιο και στο ιστολόγιο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις