O πίνακας είναι της ζωγράφου Μαρίας Καζάζη

Δευτέρα 20 Απριλίου 2009

Αφιερωμένο
στην
Μαρία Καζάζη


Ακούραστη μέλισσα της τέχνης,
τα καλύτερα χρώματα τα φύλαγες,
στις κερύθρες της καρδιάς
και απλόχερα με μέλι φίλευες,
τους δαίμονες της ψυχής,
μεταλλάσοντας τους σε αγγέλους της τέχνης.


Σαν επίμονος μέρμηγκας έλεγες,
να συλλέγω το φως και τις σκιές,
στην ράχη των πραγμάτων.
Περάσαν χειμώνες και καλοκαίρια
και εγώ χωρίς να το καταλάβω,
συλλέκτης έγινα σιωπηλός,
των πιο όμορφων πραγμάτων,
όταν το ανθρώπινο συναίσθημα
γεννά μυστικά,
στο άπλετο φως της ημέρας
και τα βαθειά σκοτάδια της νύχτας,
το φως και τις σκιές,
στις χαραγματιές μιας ρυτίδας.
Εσύ μου το δίδαξες,
όταν μετρούσες το βάθος μιας ψυχής,
ιχνηλατώντας μυστικά,
το φως και τα σκοτάδια,
στο ανάγλυφο ενός προσώπου.


Στον ίσκιο που χαρίζει ένα δάκρυ,
μέτρησα την μοναξιά μιας ζωής
και ένιωσα ότι δεν μου αξίζει
και όρθωσα το ανάστημα της ψυχής,
το δάκρυ αυτό ήταν δικό σου,
από αγάπη προς τον άνθρωπο,
εμένα που γνώριζες τόσο λίγο.


Και τώρα που εσύ βρίσκεσαι,
στο μέσο της καταιγίδας,
έχοντας στα φτερά της ψυχής,
φτερά τα λόγια των πεθαμένων σου
και εγώ ψυχή πια που ημέρεψε,
στην σκέπη των στίχων,
αιώνια κοινωνός της ομορφιάς,
που γεννούν οι τέχνες των ανθρώπων,
ένα περιστέρι θα σου στείλω,
στο ράμφος του κλαδί ελιάς,
τα πιο όμορφα συναισθήματα,
τις καταιγίδες σου να ημερέψω,
προάγγελος να γίνει στην ψυχή,
του ουράνιου τόξου που θα έρθει σύντομα....

Μαρία Καζάζη
Το ποίημα που μου ζήτησες...
Προάγγελος να γίνει στην ψυχή σου
του ουράνιου τόξου που θα έρθει σύντομα
Ευχαριστώ για τους υπέροχους πίνακες σου
που συνοδεύουν τα ποιήματα μου...

Βάσω Μπρατάκη

11 σχόλια:

  1. Είναι κάποιοι άνθρωποι
    συλλέκτες χρωμάτων
    που αποτυπώνουν με χρώματα
    τα συναισθήματα της καρδιάς τους.

    Και πόσο τυχεροί εμείς
    που αναγνωρίζουμε
    και διαβάζουμε
    αποχρώσεις και σκιές
    που έγιναν με πινελιες
    απ' την ψυχή βγαλμένες.

    Καλημέρα και Χρόνια Πολλά, Χρόνια Αναστάσιμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ''από αγάπη προς τον άνθρωπο,
    εμένα που γνώριζες τόσο λίγο.''

    o υπέρτατος ανθρωπισμός που ξεπηδά μέσα από τη ποίηση σου με έκανε να σε αγαπήσω πολύ.
    Τα φιλιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτή η μέλισσα της τέχνης τι ομορφα που ακουγεται και τι υπεροχη εικονα δίνει...

    Καλημέρα Βασω και χρόνια καλα με ανασταση ψυχών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σοφία
    χαίρομαι που σε ξαναβλέπω νιώθω σαν να βλέπω μια φίλη που έχω μέρες να την δω
    Τα καλύτερα χρώματα είναι αυτά που κρύβουμε στην καρδιά μας και είναι τα συναισθήματα μας προς τους συνανθρώπους μας.
    τυχεροί όσοι μπορούμε να τα κάνουμε πίνακες ή στίχους....από αυτά γεννιέται η τέχνη.
    Καλησπέρα και χρόνια σου πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Tonia
    Η αγάπη σου είναι ανεκτίμητο δώρο για μένα και είναι ότι πιο όμορφο και συγκινητικό μου γράψαν από τότε που έκανα αυτό το ιστολόγιο...
    Σε ευχαριστώ για τα τρυφερά σου συναισθήματα πάντα θα σε θεωρώ και εγώ φίλη μου και ας μην σε γνωρίζω και θα ψάχνω πίσω από τις λέξεις και τα ιστολόγια σου για να δω αν είσαι καλά γιατί πιστεύω ότι είσαι ένα ευαίσθητο άτομο που όταν ξεπεράσει τον πόνο του ότι έχει και αυτό να δώσει πάρα πολλά στους άλλους...
    όλοι είμαστε απλοί άνθρωποι Τάνια άλλοτε στα πάνω μας και άλλοτε στα κάτω μας...
    Να'σαι καλά
    Φιλιά και από εμένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Tonia

    Tonia
    Συγνώμη που σου άλλαξα λίγο το όνομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρία
    Επέτρεψε μου να σου ανταποδώσω και εγώ την ίδια ευχή...
    Χρόνια πολλά...καλά...και με ανάσταση ψυχών!
    Χαίρομαι όταν βλέπω φίλους στο σπιτικό μου.
    Ευχαριστώ που στάθηκες σε μια φράση που και εγώ αγαπώ. Μέσα σε αυτές τις δυό λέξεις ήθελα να δώσω την εικόνα ενός ανθρώπου που ζει για την τέχνη του παλεύοντας με τα προβλήματα της καθημερινότητας του...
    Καλησπέρα και πάλι χρόνια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είναι πολύ πολύ τρυφερά τα αφιερώματά σου,
    φίλη μου...

    Καλησπέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χρόνια Πολλά Βάσω!!Η δασκάλα σου, από το λίγο που γεύτηκα τις δημιουργίες της μέσω της διεύθυνσης που παραθέτεις με εντυπωσίασε.Χρώματα γήινα με απρόσμενο φως, πνευματικότητα, εξαιρετικοί φωτισμοί και μια πινελιά ατίθαση και ταυτόχρονα απόλυτα ελεγχόμενη!Είσαι πολύ τυχερή που σε δίδαξε και είμαι σίγουρη πως δεν είναι τυχαίο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΠΡΟΜΗΘΕΑ ΔΕΣΜΩΤΗ
    Νομίζεις;
    Η συγκεκριμένη αφιέρωση έγινε για μια φίλη που ο χρόνος απέδειξε ότι το αξίξει...
    Πιστεύω ακόμα στις ανθρώπινες σχέσεις...
    ακόμα και αν κάποτε οι άλλοι με απογοητεύουν...
    μια γλυκιά καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. carpe diem
    Η Μαρία Καζάζη είναι κατά την γνώμη μου μια πολύ καλή ζωγράφος και τα καλύτερα έργα της δεν τα ανάρτησα ακόμα. Ελπίζω αυτά που θα αναρτήσω αργότερα να σου αρέσουν ακόμα περισσότερο...Είμαι πολύ τυχερή όχι γιατί γνώρισα μόνο μια καλή ζωγράφο αλλά και έναν καλό άνθρωπο που αγαπάει στους συνανθρώπους του σπάνιο πράγμα για την εποχή μας...
    Μια γλυκιά καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις